úterý 14. února 2017

Mrkvový dort


Tento koláč stojí opravdu za vyzkoušení. Je neskutečně vláćný a voňavý, chutná skvěle a vysloužíte si za něj spousty pochval a žádostí o recept. Já jsem ten svůj dostala také od kamarádky, a tak posílám dál, protoźe o takové dobro se prostě musím podělit :)

Ingredience:
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek třtinověho cukru
1lžička skořice
2 lžićky sody
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
3/4 hrnku mletých vlašských ořechů
4 vejce
4 hrnky strouhané mrkve(cca 6 středně velkých)
3/4 hrnku oleje

Krémová poleva:
100g másla
200g lučiny (návod na její domácí přípravu najdete ZDE)
1 hrnek moučkového cukru
1 vanilkový cukr

Nebo můžete zvolit stejně dobrou citrónovou polevu:
šťáva z 1 citrónu
100g moučkového cukru
5 lžic horké vody

Postup:
Nejprve smícháme suché suroviny a potom přidáme vejce, mrkev a olej. Vše dobře promícháme a dáme do vysypanné nebo pečícím papírem vyložené formy. Pečeme na 180 stupňů dokud se těsto nepřestane lepit na špejli.

U krěmové pole si dejte pozor, aby všechny suroviny měly pokojovou teplotu, šlehejte raději metlou nebo na nižší otáčky.

U citrónové polevy můžeme přidat cukr nebo vodu podle toho jak se nám bude zdát její hustota.


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.


Tento recept se dá použít i pokud chcete dělat muffiny, jen přidejde ještě jednu lžičku sody. Kromě koláče nebo muffinů můžete udělat i dort, stači strany obsypat mletými ořechy a nahoru dozdobit pár mrkvičkami z marcipánu.






2 komentáře:

  1. Výborný recept, jen já místo cukru používám do všeho med. Můj manžel je včelař již od dětství kdy ho tomuto řemeslu učil jeho dědeček. Nedávno měl narozeniny, a tak jsem mu pořídila nové ochranné pomůcky, i když on na ně moc není. Neustále mi tvrdí, že ho včely nikdy nepíchnou, jelikož vědí, kdo se o ně dobře stará.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý recept, který budu muset někdy vyzkoušet. O víkendu jsem pekla dort pro mého syna k narozeninám. Použila jsem na něj konzervované ovoce, jelikož jsem neměla čas shánět čerstvé. Nedávno jsem si naštěstí koupila do zásoby konzervované ovoce a zeleninu. Při otevření první konzervy jsem byla mile překvapena, jak svěží a chutné ovoce bylo. Musím se pochválit, že se mi dort povedl a syn z něj měl radost.

    OdpovědětVymazat