pondělí 15. prosince 2014

Tofu hranolky

Tohle je po dlouhé době recept, na který jsem byla hodně zvědavá, trochu jsem se bála jak dopadne, ale který mě neuvěřitelně nadchnul. Je to dobré, křupavé a přesto tofu ;)

Ingredience:

200g marinovaného tofu ( uzeného, s bylinkami, ... výběr je veliký)
1 lžíce oleje
koření (vřele doporučuji mletou uzenou papriku a sušený medvědí česnek)

Postup:

Tofu si nakrájíme na centimetrové hranolky, vyskládáme je na papírové ubrousky, přikryjeme je dalšími ubrousky a na to celé položíme talíř, který zatížíme. Tohle všechno děláme proto, aby se z tofu dostalo co nejvíc tekutiny a ono bylo krásně křupavé. Do menší uzavíratelné nádoby dáme olej a koření po minimálně půl hodině i tofu. Nádobu zavřeme a lehce s obsahem zatřepeme, aby se tofu směsí krásně obalilo. Takto připravené tofu, vyrovnáme na plech a pečeme 15 min z jedné a 15 min z druhé strany.¨

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. : Vřele doporučuji podávat s nějakým dipem, já zvolila rajčatový, ale myslím, že tahle dobře to bude chutnat s jakýmkoliv.


5 komentářů:

  1. Asi by mě nenapadlo, že to může být dobré, kdybych to neozkoušel sám na vlastní kůži. Mám jednoho klienta, pro kterého řeším copywriting a obsahový marketing a on je to vegan. Takže jsme posledně šli na oběd do veganské restaurace. Nemohl jsem si dlouho objednat a tak jsem dal na jeho doporučení, ať zkusím tohle. On to teda o mě ví, že jsem masožravec, ale tak co jsem měl dělat. A musím říct, že ty tofu hranolky byly váborné! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, tofu hranolky jsou bezvadnou zdravou alternativou k běžným hranolkům. Jejich příprava je velmi jednoduchá a výsledek stojí opravdu za to. Já je dělám doma často a děti se po nich můžou utlouct. Jsou navíc univerzální, protože se hodí jako příloha k hlavnímu jídlu, ale i jako samostatná svačinka. Jen je při pečení musím hodně hlídat, aby se mi nepřichytly. Nemáte nějaký tip, jak tomu zabránit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já taky doma dělám dost často tofu hranolky. Mě se při pečení nepřipalují, protože používám titanové nádobí. Titanový povrch je velmi odolný a nelepí se na něj žádné jídlo, jako na ostatní pánve nebo plechy. Investice do tohohle nádobí by vám mohla ulehčit práci při pečení tofu hranolek a zajistit, že budou pokaždé perfektní.

      Vymazat
    2. Zdravím všechny kuchařky, já dělám často doma různé hranolky ze zeleniny i z tofu. Takyjsem si pořídila titanové nádobí na stránkách zgastro.cz a od té doby, co v něm vařím, tak se mi žádné jídlo nepřipálilo. Jestli chcete kvalitu, tak se určitě podívejte a podle mě si vyberete všechno co potřebujete, a ještě za příznivou cenu.

      Vymazat
    3. Dobrý den, díky za doporučení, už jsem se na ty stránky dívala a mají tam opravdu kvalitní titanové nádobí. Zaujala mě hlavně sekce sad nádobí, kde mají výhodné sety. Já jsem si vybrala pánev, hrnec a pekáč, se kterými je vaření radost. Za mě je to jasná volba pro všechny, kdo chce vařit rychle a hlavně chutně.

      Vymazat