čtvrtek 4. září 2014

Zelňačka

Dneska bych ráda skloubila recept a recenzi. Zelňačka není nic složitého nebo převratného, spíš takové obyčejné jídlo, ale ráda bych se s vámi podělila o dvě maličkosti, které jsem teď objevila. Mám zelňačku moc ráda a tyhle drobnosti jí ještě vylepšily. První je koření od Kotanyi Uzená sladká paprika (dostala jsem jí v srpnovém Brandnooz boxu ). Nečekala jsem jak moc mě tohle koření překvapí, nádherně voní a dodá jídlu skvělou "uzenou" chuť (miluju uzenou chuť, ale snažím se vyhýbat uzeninám, tak už se nemůžu dočkat, až se tohle koření potká s tofu :D ) Taky jsem se pokoušela v obchodě najít zelí, v kterém by nebyl zástup éček, jediné na které jsem narazila, bylo od efka, a tak ho doporučuji dál.

Ingredience:

400g kyselého zelí Efko
3 brambory
1 cibule
1 stroužek česneku
1 klobása (ne (nutně) masová)
1 lžíce uzené sladké papriky
2 lžičky majoránky
1 lžička kmínu
3 lžíce vloček 
200ml smetany
sůl a pepř
olej

Postup:

Cibulku a česnek si nakrájíme na drobno a osmažíme na oleji. Když je cibulka "dorůžova" ( už není bílá a ještě není dozlatova), přisypeme papriku, majoránku, kmín, sůl a pepř, promícháme a přidáme na kostičky nakrájené brambory a zelí. Zelí můžeme také párkrát na prkénku překrojit, a také z něj vyždímat nálev (záleží jak moc kyselou zelňačku máte rádi). Vše zalijeme vodou a vaříme dokud nejsou brambory měkké. Potom přidáme na kolečka nakrájenou klobásu, rozmixované vločky a smetanu. Společně ještě na mírném ohni povaříme 5min.
Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. Jídlujeme můžete odebírat i na youtube zde.

Pozn. : Vím,že jsem to psala už v úvodu, ale vůně téhle papriky je vážně úžasně uzená :) Zelňačka chutnala i našemu dánskému kamarádovi. A jaké je vaše oblíbené koření?






 


3 komentáře:

  1. Dobrý den, rád bych recept vyzkoušel. Bohužel nejsem takový kuchta a nevím jaké vločky myslíte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, používám klasické ovesné vločky, které jsou k dostání ve většině obchodů od 10 do 20kč. Zahušťuji s nimi většinu polévek i některé omáčky. Můžete ale použít i celozrnnou mouku nebo hladkou mouku (těch ale méně tak 1-2lžíce).

      Vymazat
  2. Zelňačku mám taky hodně rád. I když je teda pravda, že já jsem člověk, který fakt dokáže spálit i čaj. Ale na druhou stranu dokážu lidem poradit, jak vybrat timbales nebo další hudební nástroje. ;-) Ale když jsem někde v restauraci a mají tam zelňačku, tak si ji teda vždycky moc rád dám. ;)

    OdpovědětVymazat