středa 10. září 2014

Polévka z pečené dýně

Když jsem byla malá, tak do mě dostat tepelně zpracovanou zeleninu, byl dost náročný úkol. Nejhůř si stála dušená mrkev, potom cuketa a dýně, špenát... No a dneska si na nich náramně pochutnávám (jediný kdo ještě zůstal na indexu je růžičková kapusta). Tento recept jsem si přivezla z Anglie, ale myslím, že i u nás se už dýně takto připravuje. Tato polévka je úžasně krémová, sytá a báječně chutná.

Ingredience:

1kg dýně ( druhů je spousta, tak si vyberte )
3 mrkve
2 brambory
1 pórek
1 cibule
1 stroužek česneku
100ml šlehačky
olej
sůl, pepř
kmín, nové koření, bobkový list

Postup:

Zeleninu, kromě pórku si očistíme a nakrájíme na kousky. Dáme do uzavíratelné nádoby, přidáme olej, sůl a pepř. Nádobu přiklopíme a všechno pořádně protřepeme. Dáme na plech, přidáme koření (dávám ho do sítka na sypaný čaj, aby se mi lépe vyndavalo) a pečeme na 180°C dokud zelenina nezměkne. Potom jí přendáme do hrnce. Na pánvičce si oslažíme na kolečka nakrájený pórek, přidáme do hrnce s dýní a tyčovým mixérem rozmixujeme na krém (přiléváme vodu dle potřeby). Nakonec přidáme smetanu.
Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. Jídlujeme můžete odebírat i na youtube zde.

Pozn. Pokud chcete, aby polévka chutnala víc dýňově, vynechte brambory. Vodu bude určitě potřeba přilít, protože je polévka jinak hodně hustá. Pokud jí nezředíte, můžete vytvořit kaši, která poslouží jako úžasná nevšední příloha.

1 komentář:

  1. Nedávno jsme udili maso, hlavně teda ryby, takže to bylo na docela dlouho. A říkal jsem si, že je škoda, že je ta udírna taková poloprázdná. Tak jsem vzal dýně, oloupal je a dal je na pláty do udírny pomalu udit. A teda musím říct, že ta polévka z takto vyuzených dýní mě fakt vystřelila na měsíc. Pokud někdo máte tu možnost, určitě to vyzkoušejte! :)

    OdpovědětVymazat