úterý 17. června 2014

Zeleninové kari

Dnešní jídlo je takový mix různých světových kuchyní (indické, malayské, ...) a to i té české :) Kari jsem asi nejčastěji jedla v Anglii a jeho příprava je jednoduchá a recept velmi variabilní, podle toho co doma zrovna máte. Většinou dělám jen zeleninové kari, ale můžete do něj samozřejmě přidat i maso. Pro dnešek jsem jako přílohu zvolila rýžové nudle a byla to příjemná změna o proti rýži, kterou normálně s kari podávám.

Ingredience:

2 brambory
350g zeleniny (použila jsem mraženou do polévky)
2 menší cibule
200ml kokosového mléka (co zbylo po lotus spread)
kari
zázvor
kurkuma
chilli
sůl
pepř
olej

Postup:

Na rozpáleném oleji osmažíme cibulku, přidáme k ní brambory a koření (záleží na chuti ale cca 2 lžičky kari a od ostatního 1/2 lžičky...kromě chilli a pepře). "Zalijeme" kokosovým mlékem (po vyjmutí z ledničky ho tam spíš vyklopíme, protože bude ztuhlé). Přidáme ostatní zeleninu a vaříme, dokud nejsou brambory měkké. Tradičně se kari podává s rýží, můžete ale i s nudlemi nebo chlebem. 

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde

Pozn. Dneska toho mám zas ke kari hodně na srdci. Nejdřív ke koření, můžete samozřejmě použít jen klasické kari koření, které najdete v každém obchodě za pár korun(jen koukněte na složení), je to vlastně už směr koření, tak ostatní koření slouží už jen k doladění chuti. Já ale doma kurkumu i zázvor mám, doporučuji si oboje pořídit, kurkuma je neuvěřitelně zdravá a výborně chutná i na rybách. Místo chilli jsem použila směs koření od Jamie Olivera, která chilli už obsahuje(dostala jsem ho jako dárek od Toma). Kokosové mléko nemusíte dávat do kari (není tam až zas moc cítit, díky výraznému koření), ale můžete v něm uvařit rýži, která dostane úžasnou chuť. Kari si můžete udělat plný kotel, vydrží dlouho a je to relativně velmi levné jídlo. Jednou jsem ho jedla skvěle připravené z brokolice. Také místo kokosového mléka můžete použít smetanu. Já jsem v polévkové směsi měla růžičkovou kapustu ... pokud jí máte rádi, proč ne, pokud ne, ani kari jí nepomůže :D

Žádné komentáře:

Okomentovat