úterý 24. června 2014

Syrek z mléka a vajec

Nad tímto receptem jsem dlouho váhala, zda se mám do něj pustit, nebyla jsem si jistá, jak bude chutnat. Ale nakonec jsem se včera večer osmělila a dneska ráno už si pochutnávala na Syrku s rajčetem,  má krásně mléčnou chuť jako mozzarela a zároveň jsou v  něm krásně cítit vajíčka

Ingredience:

1 litr mléka
4-5 vajec (podle velikosti já dala 4 velká)
1/2 lžičky soli
1/2 lžičky cukru

Postup:

Vajíčka v mléce dobře promícháme a přidáme sůl a cukr. Přivedeme k varu a počkáme až se vysráží (budou to větší kusy). Vypneme a ještě chvilku počkáme. Připravíme si cedník s plátýnkem a nádobu, na kterou cedník umístíme. Do cedníku přes plátýnko nalijeme směs a po vychladnutí necháme v lednici odkapat do druhého dne. Skladujeme v chladu.

 Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. : Už večer, když jsem vyškrabovala hrnec, jsem tušila, že to ráno bude dobrota. Tahle mléčná chuť s vajíčkem mě nějak vrací do dětství. Obě chutě k sobě hezky pasují a dobře se prolínají, takže mé obavy byly naprosto plané. Také mi to připomíná mozzarelu, ale to asi i díky tomu rajčeti. Myslím, že Syrek bude skvělý i v nějakém zeleninovém salátu. Můžete ho také ochutit různým kořením, našla jsem recept kdy se tam přidával hřebíček nebo muškátový oříšek. 

1 komentář:

  1. tak na tohle jsem zvědavá! vyzkouším sice až po dovolené ale těším se už teď!

    OdpovědětVymazat