pátek 27. června 2014

Polotvrdý sýr z tvarohu

Nevěřila jsem, že to může být tak jednoduché vyrobit si doma skutečný sýr, bez syřidel nebo jiných výjimečných přísad. Pravda je, že i když se mi nepodařilo docílit správné tuhosti (spíš to byl poloměkký sýr-mazací), chuť byla skvělá a na víkend plánuji dvojitou várku :)

Ingredience:

250g tvarohu (ne ve vaničce, v "papíře")
250ml mléka
špetka soli
špetka jedlé sody
koření

Postup:


Smícháme mléko s tvarohem a postupně zahříváme, dokud se mléko nesrazí. 
Přelijeme přes cedník a sraženou hmotu vrátíme zpět do hrnce. Přidáme sůl a sodu. Pomalu zahříváme, hmota se začne rozpouštět-tavit. Přidáme koření.
Přelijeme do nádoby-formičky a nechte přes noc chladit.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. Jak už jsem psala v úvodu, sýr mi úplně neztuhl. Bylo to tím, že jsem nenechala hmotu dostatečně vykapat. Byla dost řídká už přes ztuhnutím. Výsledek byl víc jako tavený sýr, což ale vůbec nevadilo a na chuti nijak neubralo. Jako koření jsem použila směs chilli a pepře, hezky to sedělo s chutí sýru. Z tohoto množství bylo okolo 220g sýra.



Žádné komentáře:

Okomentovat