čtvrtek 19. června 2014

Festival Dny Jeruzaléma v Praze 18.-21.6.

Tak a je tu další festival, další jídlo a další recenze. Tentokrát se festival koná u vody na Náplavce. Můžete se tam nechat inspirovat Blízkým východem a to konkrétně Izraelem. I když Jeruzalém je určitě, jako každé hlavní město, ještě trochu jiný než zbytek země :) Moc jsem se na tento festival těšila, hlavně na trhy a kuchařský workshop

Program, který se týká jídla: 

19.6.
16:00-22:00 Jeruzalémská tržnice
17:17:40 Kulinářská show

20.6.
16:00-22:00 Jeruzalémská tržnice
17:30-18:15 Kulinářská show

ostatní akce najdete ZDE:

Postřehy:

Počasí na festival je ideální, sluníčko krásně svítí, a tak hezky dokresluje celou atmosféru trhu. Tržiště je opravdu maličké, najdete v něm stánek s knížkami, bistro s izraelskými specialitami, malé pekařství, čerstvé džusy a víno. Moc se mi líbí design, výzdoba i posezení. Celá atmosféra je velmi přátelská a veselá. 
Teď pár věcí, které mě nepotěšily. U bistra byla velmi dlouhá fronta, čemuž rozumím, protože dobroty, které si lidé odnášely, vypadaly lákavě. V pekařství už taková fronta nebyla, ale zase tam z původních 15 druhů pečiva měli poslední 2 (od každého tak max 10 kousků) a slečna o nich nic nevěděla, ani jak se jmenují (a to jsem dorazila 2 hodiny od začátku festivalu). Stánek s nápoji vypadal úžasně, všechno čerstvé, hodně máty a granátových jablek, ale nikde nebyla uvedená cena. Živá hudba měla zrovna přestávku :( Těšila jsem se na čerstvé fíky, datle a granátová jablka, hummustahini pastu nebo pitu co si budu moc koupit domu, ale nic takového jsem nenašla. Účast je opravdu hojná, a tak myslím, že dnešní kuchařskou show oželím (tudíž neváhejte a jděte, bude tam o mě míň ;)
Tohle byly poslední druhy pečiva, které se daly koupit. Snažila jsem se podle cedule vygooglit co by to mohlo být, ale nepodařilo se :( Chutnaly naprosto úžasně. Malá bábovička měla ořechovou náplň a bochánek s ořechem byl plný máty (úžasný nápad dát do sušenky mátu). Pokusím se najít recept a taky vyzkoušet.

Každopádně mám dobré zprávy, pořadatelé teď na fc psali, že se na dnešek pořádně zásobili a už je davy nepřekvapí. V tom případě to bude naprostá paráda! Neváhejte a jděte se podívat ;)

Jestli se vám tato recenze líbila, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech a recenzích. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde

Pozn.: Dneska jsem se už vypsala do hlavního textu, tak mě nic nenapadá :D Snad jen, že je škoda, že přišlo tolik lidí :D





3 komentáře:

  1. Ahoj Danielo, včera jsem tam byla ve stejnou dobu a mám podobné postřehy. Ta vroubkovaná sušenka je mamool - obvykle se dělává ze semoliny a plní se datlemi, fíky nebo ořechy. Tu druhou bych nazvala prostě sušenka s čerstvými bylinkami. Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Radko, díky moc za info k sušenkám, byly výborné, a tak doufám, že dneska toho bude víc :) Jinak moc hezká recenze: http://www.kusanec.cz/2014/06/pozdrav-z-jeruzalema-v-praze.html

      Vymazat
    2. Díky! :)
      Na oplátku jsem u tebe našla zajímavé recety a návod, jak udělat ricottu!

      Vymazat