úterý 27. května 2014

Tofumisu

tofumisu, tofu, tiramisu
Tiramisu z tofu jsem musela hned po tofunéze vyzkoušet (i proto, že mi zbyla půlka tofu:). Očekávání byla velká. Recept jednoduchý a rychlý. Tak jsem se do toho pustila. Myslím, že základ úspěchu je zvolit vhodné sušenky. Taky se omlouvám všem Italům, protože tvrdit o tomto dezertu, že je to, byť jen vzdáleně, tiramisu, není fér. Spíš je to tofudezert.

Ingredience:

100g bílého tofu
100 ml šlehačky/rostlinné šlehačky
2 lžíce cukru
6 karamelových sušenek Lotus / nebo třeba piškoty namáčené v silné kávě

Postup:

Tofu nakrájíme na kousky, dáme do šlehací nádoby a přidáme ostatní suroviny kromě sušenek. Párkrát tyčovým mixérem prošleháme. Vznikne hustá pěna, kterou vrstvíme mezi sušenky. Dezert před podáváním vychladíme.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde. Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište ;)

Pozn.: Recept je opravdu jednoduchý a příprava rychlá, co je na něm asi nejzajímavější je chuť. Podobně jako u tofunézy, nemá smysl předstírat, že to chutná stejně jako mascarpone. Pravda je taková, že potom co jsem to vyndala z ledničky a ochutnala první lžičku, tak jsem myslela, že to je ten největší propadák a že vám napíšu o tom, jak je tohle slepá vývojová ulička...ale ouha...jedla jsem dál, až jsem to snědla celé a utíkala pro druhou porci do lednice :) (z tohoto množství připravíte jen 2 porce). Myslím, že velkou zásluhu na tom mají ty sušenky, ale zároveň je pravda, že člověk té chuti přijde na chuť. Myslím, že moc dobré by to bylo i proložit ovocem (to jsem ale dneska použila do zmrzliny). Nebojte se experimentovat ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat